Sider

mandag 18. april 2011

Palmesøndag

Veldig rart at det er palmesøndag og at jeg vanligvis pleier å befinne meg på den andre siden av verden, langt oppi fjellvidda, på denne dagen. Gjerne med snowboardet under armen og påske-pils i hytteveggen. Litt savn, men denne palmesøndagen har absolutt vært veldig bra.

Startet dagen med å sitte litt på asfalten i Soho. Ikke jeg da, men hun gærne

Denne dagen har egentlig vært en eneste stor latterkrampe. Vi er vanligvis ganske slitne på søndager, så det skal ikke så mye til før man ler så mye at man brått sitter på bakken.

Ellers er Soho vakrere enn noengang i disse dager

Etter en og en halv time venting utenfor Café Habana for å få bord, ga vi opp og ruslet til Whole Foods for verdens beste lunsj ute i solen. Så gikk turen til loppis i East Village



Etter et par timer (!) på loppemarkedet, ble vi brått veldig tørste. Vi var jo tross alt ute i går, og dagen før ... og. Så da gikk vi på café og ...


Det er liksom helt okei. Selv om kelneren ikke skjønte helt greia...

Så ruslet vi hjemover igjen og jeg dør litt inni meg av at det ser sånn her ut overalt nå




For å toppe denne palmesøndagen bestemte vi oss spontant for å rusle inn i katedralen i Soho for kveldsgudstjenesten. Ingen av oss er spesielt kristne, og vi følte oss hvertfall ekstremt lite kristne med alle de super-kristne amerikanerne. Men fikk litt påskestemning, og det var det viktigste! halleluja.
 


2 kommentarer:

  1. å håper trærne fortsatt ser sånn ut når jeg kommer 5 dager :D

    SvarSlett
  2. Så nyydelig - klem klem

    SvarSlett