Sider

mandag 29. november 2010

Pakkeliste til NYC?!

Mange praktiske ting rundt New York har begynt å svirre rundt i topplokket.

Først og fremst: pakking. Så fort jeg får mulighet skal jeg prøvepakke. Greier man å pakke med seg ting for 4 måneder i en koffert som maks skal veie 30 kilo? Svaret er nei. Blir nok krampe-shopping den første uka. Vi reiser over såpass tidlig at vi faktisk har litt over en uke før skolen starter, bare for å komme i orden, flytte ordentlig inn i leiligheten, vandre så mange runder i New York vi overhodet greier... og shoppe! Ser for meg å kjøpe inn alt fra ny pysj, fylle kjøleskapet... vi har dessuten ambisjoner om å spleise på et stereoanlegg. Kan komme godt med!

Akkurat nå ser jeg for meg at jeg pakker med dette: 3 par jeans, 10 topper, 4 kjoler, 2 par pumps, 3 par ute-sko (høres mistenkelig ut som jeg går i barnehagen), to ytterjakker, en genser, undertøy. Vil prøve å få med ett sengetøy, fordi det er deilig å ha med noe som minner om hjemme. <3

I håndbaggasjen: Mac-en, iPod, reisedokumenter og bøker.

Jeg må rett og slett bare se ann hvor mye jeg får stappet ned i min røde koffert.


En annen praktisk ting som blir vanskelig å finne ut av er: mobil. Jeg har ingen planer om å ta med meg mobilen min over, og skal definitivt si opp mitt norske abonnement. Har hørt at det lureste er å kjøpe en billig mobil i USA og et kontantkort (haha, 10 år igjen<3). Skype blir jo min beste venn, men jeg må ha en mulighet til å ringe/smse litt til feks Rikke. "Rikke hvorerdua'? Mista deg midt på Times Square"... kjipt.

Jeg føler at det er tusen andre ting som ordnes. Men er det egentlig det? Ikke som jeg kommer på. Hele høsten har små brikker falt på plass litt etter litt. Og det er en helt ekstrem tanke at nå er det bare å ta eksamen i morgen, pakke, betale siste studieavgift og... dra.

Må forøvrig jobbe litt i underkant av 2 måneder til først. Men det går bra! Alt går bra!



5 kommentarer:

  1. Jeg har en postboks i New Jersey som det er billigbillig å sende via! Du kan låne den, sendte hele livet mitt i en pappeske på 50 kg da jeg kom hjem :-)
    Og de lurer deg med kontantkortet der, sniker er de! Men det funker fint! Hadde sånn prepay hvertfall. Men var jo der litt lenger :)
    Åhh jeg vil og igjen!!!

    SvarSlett
  2. Hei! Regner med du skal studere via Gateway, var der selv høsten 2008. Anbefaler ikke å pakke med så mange pumps, da det er syyykt mange fine i NYC. Kanskje ett par, og heller shoppe litt? Sko er billig billig der borte! sengesett ville jeg ikke pakket med meg, unødvendig plass i bagasjen! Stikk heller innom Bed, Bath and beyond og kjøp der. Du bør forøvrig kjøpe med deg en dyne derfra også, siden det ikke eksisterer dyner på Manhattan, bare laken og sengeteppe som varmer. Jeg kjøpte dyne som jeg senere la igjen.

    Pakk mest mulig basic og det du bruker mest. Tro meg, det blir shopping. Og da er det kjipt å ha kofferten full av ting fra Norge.. :) God tur! Hvor skal du bo?

    Katrine

    SvarSlett
  3. .. ta med en mobil fra norge og kjøp et prepay kort fra et av de to store selskapene (AT&T eller T-Mobile). Trenger ikke kjøpe ny telefon om du har en fra før du kan putte simkortet i.. :))

    Katrine

    SvarSlett
  4. Takk for tips, dere!

    Katrine: Ja, reiser med Gateway, og det er supert at du kommer med tips som dette! Vi skal bo i en leilighet i Mulberry Street, Soho. Leier gjennom APT212.

    SvarSlett