Sider

tirsdag 15. mars 2011

Dag 2 med besøk

I går, mandag, startet vi dagen med frokost på Bread. Gud, så deilig å slippe litt unna knekkebrød og havregrøt

Så måtte jeg fyke en tur innom skolen, men kom meg ganske kjapt unna for å møte mamma og tante på Guggenheim museum. Der skeiet vi ut med et glass hvitvin, selv om det fortsatt var relativt tidlig på dagen - men er det ferie, så er det ferie (forøvrig ikke ferie for meg før i neste uke men...). Ganske så fint å sitte i caféen på Guggenheim og se utover Central Park

Guggenheim er også fantastisk. Bare selve bygget er vedt besøket i seg selv. Man går i sirkel og ser på kunst, og tenker stort sett at livet ikke blir bedre

Så ruslet vi nedover gjennom Central Park. Der har det også begynt så smått å blomstre nå og jeg gleder meg ekstremt til det starter for alvor. Da skal jeg kjøpe telt og flytte dit

Det ble lunsj på The Boathouse, som man blant annet kan kjenne igjen fra Sex and the City og Gossip Girl. Hadde aldri trodd vi skulle få bord der på impulsen, men det fikk vi - og jeg anbefaler alle som er i New York å lunsje der. Man føler jo at man sitter i en film. Pluss at maten er fantastisk

1 kommentar: