Sider

onsdag 23. mars 2011

Tekst

Siden bilde-opplastingen har vært fullstendig kranglete i hele dag har det blitt lite med blogging. Og det er synd, for har mye NYC-bloggmateriale på gang. Normalt ville ikke mangelen på bilder vært et stort problem - men jo flere lesere denne bloggen får, jo reddere blir jeg for å skrive for mye tekst. Men dere får i det minste overleve at jeg rekaptiulerer dagen min med så lite tekst som mulig, og være takknemmelige for at dette ikke har vært den mest innholdsrike dagen.

I dag tidlig reiste nemlig to av jentene i leiligheten, én til Mexico og én på roadtrip til Niagra Falls. Julia og jeg har valgt å bli hjemme; Julia fordi hun både har og venter mer besøk, mens jeg valgte å bli siden jeg primært synes New York er litt ekstra herlig i disse dager.

Våren begynner å komme for alvor, og i går så jeg at et tre i Elizabeth st (rett ved leiligheten vår) har rukket å bli grønt i løpet av de siste dagene. Det er heller ikke å legge under en stol at jeg ligger litt på etterskudd med lesingen, og begynner å bli smått stressa for det. Neste uke har vi midtveiseksamen i flere former, og det er jo faktisk ikke så ekstremt lenge til mai og eksamenstider lenger heller. Tiden flyr. Uansett synes jeg ikke det på noen som helst måte er trist å velge å bli i New York i spring break. New York liksom. Halloi. Så, i dag har jeg benyttet alenetiden i leiligheten til å vaske enorme mengder med klær og sengetøy, samt skype med venner, jogge, ha litt hjemme-spa og vaske. Kanskje ikke så lite innholdsrik dag likevel?

Utpå ettermiddagen kom Julia og foreldrene hennes hjem og de hadde med masse god mat og vin, så vi har hatt en hyggelig kveld med scampi, aioli, ratatouille og stekt tunfisk. Ikke ofte maten som blir laget på kjøkkenet her er av den standarden, kan man si.

I morgen skal jeg bevege meg litt mer ut av døren, må blant annet på Best Buy og fylle kontantkort og lese litt fag på et bibliotek. Dessuten begynner det å bli på høy tid å søke studier til høsten, så det skal helt klart gjøres innen de neste dagene. Ellers er det stort sett å kose seg som står på tapeten.

Satser uansett på at morgendagen blir litt bedre for bloggingen sin del. "Vi blogges"!

1 kommentar: