Sider

lørdag 26. mars 2011

NYC-tips: Williamsburg

Williamsburg er en liten del av Brooklyn som er kjent for vintageshopping, caféer, gallerier og hippe mennesker. Første gangen jeg tok subwayen over Williamsburg bridge ble jeg faktisk litt skuffet, men etter å ha vært der et par ganger har jeg lagt min elsk på stedet. Jeg trengte tydeligvis litt tid bare...

Tipset mitt er å ta subway eller cab eller rusle over Williamsburg bridge til hovedgaten Bedford avenue. Den strekker seg tvers gjennom hele Williamsburg, og er full av små caféer og morsomme butikker. Dessuten er det en helt annen stemning i Williamsburg (og Brooklyn generelt) enn det er på Manhattan. På mange måter mye roligere og laid-back... Og som sagt: veldig mye second-hand, for dem som liker det. Dessuten finner man verdenskjente Beacons Closet der Bedford ave krysser 11th street. Beacons Closet er jo verdt et Williamsburg-besøk i seg selv, og sies å være en av USAs beste vintagebutikker. Full av second-hand skatter, systematisk hengt etter farge, og dødsmye tilbehør og moro greier. Jeg kan personlig shoppe som en gal og bruke opp hele shoppingbudsjettet mitt der.

Ellers kan jeg også anbefale Blackbird café som ligger i Bedford ave, cirka på krysset av Bedford og 9th street. Utrolig hyggelig café med spesialitet på crepes, gode drinker, hipster-mennesker (og kjekke servitører, hysj hysj).

http://www.brownstoner.com/brownstoner/archives/2009/06/hipsters_arent.php

1 kommentar: