Sider

søndag 20. mars 2011

Forrige uke i bilder

Long time, no see.

Nettet har vært borte siden naboene har vært bortreist og dro ut nett-kabelen. Null stress. Mamma og tante har reist, og hverdagslivet i New York er tilbake. Bortsett fra at det er ferie, og masse sol - og vi har besøk av Agnes, noe som er kjempekos.

Forrige uke var super. Mye gåing, utflukter, klemming, opplevelser og ikke minst: god mat! Utrolig deilig med besøk. Vi spiste for eksempel veldig gode frokoster hver dag, blant annet på stam-brunchstedet vårt Fiat


På onsdag var vi i Greenwich Village. Fant endelig Bookmarc (Marc Jacobs sin bookstore, med alle mulige fantastiske bøker og duppeditter) og oppdaget da at Magnolia Bakery (som Sex & The City-damene kjøper cupcakes fra) ligger rett ved siden av. Overraskende liten, men gøy å endelig ha vært der

I Greenwich Village er det også fint å lese bok og drikke hvitvin på ute-café


På onsdag var vi alle sammen ute og spiste blåskjell på Jacques. Et must.

På torsdag inviterte vi mamma og tante på amerikansk frokost hos oss og jeg tenkte jeg skulle slå til med tidenes mest random posering

Torsdag var det dessuten St. Patricks-day, noe som var totalt kaos. Alle var ute og festet i gatene, og det var parade i 5th avenue. Da er det veldig lite praktisk å gå på skole midt på Times Square, så vi sluttet tidlig. Tidlig på ettermiddagen ruslet jeg bort til Museum of modern art (MoMa) og møtte mamma og tante for lunsj

...og tittet litt på Monet og mye annet fint. Fineste museet i verden.

Min superfine mamma


Etter MoMa dro vi opp i Empire State building. Rart å stå der og se utover den vakre byen vi faktisk midlertidig bor i...



Så, på fredag kom brått tropevarmen. Det er ikke tull når jeg sier at temperaturen holdt seg på 25 varmegrader absolutt hele dagen og hele kvelden. Det fikk meg til å innse at jeg gleder meg så utrolig til tiden fremover her, for New York er perfekt om våren. Fredagen ble brukt til litt shopping på 5th avenue, før vi tok taxi til Meatpacking District - hvor jeg hittil bare hadde vært på natten (kjent for superbra uteliv). Meatpacking sies jo å være det nye SoHo og det er virkelig et fantastisk sted på dagen også. Designerbutikker og masse hyggelige restauranter og caféer.

Varmen gjorde at jeg kunne bruke Acne-sandalene mine for første gang denne sesongen

Fredagskvelden var siste kvelden med mamma og tante, så vi gikk på Radio Mexico og spiste chimichanga med kylling og spinat


Og - som perfekt avslutning på uken, var mammaen min så snill at hun tok meg med på Whole foods for å fylle kjøleskapet med mye godt som er luksus for budsjett-studenter som oss. Jeg ble dødsglad for å finne norsk laks. Dødsglad!

4 kommentarer:

  1. Jippi! Nedetiden er over :D

    SvarSlett
  2. Kuult! Virkelig lyst til å dra til NY nå :D

    SvarSlett
  3. En utrolig bra uke virker det som :D Elsker Acne-sandalene!

    SvarSlett
  4. Whiii!
    Megakos med kosemamma på besøk :)

    SvarSlett