Sider

fredag 4. mars 2011

NYC-tips: Greenwich Village

I dag sluttet jeg tidlig på skolen og de andre hadde fri, så da jeg kom hjem gikk vi rett opp til Bleecker street og videre bort mot Greenwich village. Plutselig ser alle bygningene cirka sånn ut

Og alle butikkene inneholder vintage-skatter på rekke og rad


Og i Greenwich gjør man spontane ting som å pierce øret


Og kjøpe superbillige lp-er og skiver i store, uorganiserte butikker (elsk)

Så spiste vi en deilig lunsj på Isle i Bleecker St (med verdens beste lunsj-tilbud: forrett og hovedrett til $9). Vi spiste kylling, vårruller, tofu, bønner og nudler. På en helt ordinær torsdag.

Så gjorde jeg unna dagens shopping på MAC. Fikk veiledning fra verdens flinkeste sminkør og endte opp med mye mer enn jeg egentlig skulle kjøpe

Man rekker så lite i løpet av en dag, selv om vi har gått og gått i 6 timer. Vil tilbake allerede i morgen, men da er det fredag og jeg har ambisjoner om MoMa etter skolen siden det er gratis på fredager (etter klokken 16).

Har fått mange koselige kommentarer fra nye lesere og ukjente mennesker de siste dagene - noe jeg setter stor pris på. Om det er noe dere lurer på er det bare å spørre. Siden mange som har kontaktet meg forteller at de skal til New York i nærmeste fremtid, så tenkte å kanskje sette sammen en kort guide over de beste tingene jeg har kommet over i løpet av den første måneden her. Skal også bli flinkere til å skrive eksakte adresser og navn på feks caféer, restauranter og butikker.

5 kommentarer:

  1. Saa moro hver gang jeg finner norske bloggere bosatt I nyc. Skl def foelge bloggen din videre. :)

    -camilla.
    Www.camillainewyork.blogspot.com

    SvarSlett
  2. perfekt med guide!
    skal dit i juni. det er kun for tre dager, men uansett :)

    SvarSlett
  3. Jaaaa - selvom vi har vært i NY sammen før, gleder jeg meg sinnsykt til at vi (mor og datter) om 1 uke skal vandre arm-i-arm Broadway OPP/NED - kan nesten ikke vente - SMASK!!

    SvarSlett
  4. hvor studerer du? koster det mye å studere i New York i forhold til i norge? hva studerer du for å bli? :)
    sitter å drømmer meg bort til NY her jeg sitter i kalde norge.

    SvarSlett
  5. aaahh MAC! <3 Alt er så mye gøyere å shoppe der borte : ) Shopping i Norge er herved ikke lov. Snakk om å kaste penger uta av ruta!

    SvarSlett