Sider

torsdag 3. februar 2011

Dagens øl-historie

Blir så glad over at så mange av dere liker at jeg blogger mye. Kan ikke garantere at det blir 134 bloggpost i døgnet fremover, men skal så klart prøve å "keep up the good work". Har dessuten en morsom historie til dere:

I kveld har vi en invite til naboene for å drikke et par øl med de og "bli kjent". Problemet er jo da at ingen av oss er 21 og vi har fått veldig inntrykk av at de er strenge på ID, selv i de småbutikkene rundt her i SoHo. Men man har da lov å prøve likevel! Rikke og jeg gikk to kvartaler nedover og var brått midt i villeste Kina. Det er kinesisk nyttår i morgen og det merker man i Chinatown, for å si det sånn. Musikk, mennesker, pynt, kaotisk.

Hundrevis av restauranter og "noodle-shops". Ingen matbutikker. Vi endte opp i vår yndlingsmatbutikk, som vi har vært i en del ganger allerede, og nervøse var vi. 15 år igjen. Vi tok hver vår six-pack og jammen ble jeg spurt om leg.

Oops.

Ga mannen bankkortet mitt. Blir jo for dumt å bare si "ooops" og løpe. Han sto lenge og så på det. "Twenty-one", "twenty-two"... Han regnet høyt, også spurte han meg om jeg var født i 91. "Ehm, yes". Han: "Ahhaaaaa *tenkepause*". Også konkluderte han bare med at JEPP, jeg er laaaangt over 21. Jeg ble så fnisete at jeg knapt klarte holde latteren tilbake (wow, flott setning).

Så blir Rikke spurt og mannen bak kassen sier: "Aaaaah you turned 21 one week ago, hihihihi". Eh?

Så da sitter vi her da. Og vi elsker menn som ikke kan regne. Med hver vår six-pack. Problem solved.


lol, rikke sneik seg med på bildet. som straff legger jeg det ut, selv om det kanskje ikke var det heldigste i skuffen

3 kommentarer:

  1. Haha! Får håpe han er en fast ansatt da...
    - Ingvild

    SvarSlett
  2. ha-ha - 21 for å kjøpe litt øl ?! - dere får passe på å kjøpe øl når matematiker'n er på jobb da ..... Mom<3

    SvarSlett