Sider

mandag 28. februar 2011

Boutiques

I går gjorde vi masse forskjellig, så forventer at denne oppsummeringen av søndag blir en rotete fortelling. Uansett. Etter brunch var vi en tur på Duane Reade. Vi har jo Duane Reade nesten rett ved leiligheten, men hadde enda ikke vært ordentlig inne der, bortsett fra en kveld jeg løp inn for å ta ut penger. Men fy søren, de har absolutt alt. Sminkeutvalget er jo "så klart" det mest spennende, hehe. Nye og ukjente merker. Og matvarer. Ja, de har så og si alt.




Gleder meg til jeg får tom for neglelakkfjerner, og kan gå på Duane Reade og velge én av de 30 typene de har.

Så tok Rikke og jeg en cab opp til havnen Circle Line på upper west. Kjørte forbi store cruise-båter og militære båter i alle versjoner. Vi skulle møte den limousinen vi var i på fredag, siden Rikke hadde glemt jakken sin. Verdens hyggeligste limo-driver hadde tatt godt vare på den, heldigvis.

På veien innover i Manhattan igjen gikk vi forbi Silver Towers, hvor mange av våre med-studenter på Gateway bor. Tårnene ser helt fantastiske ut, og leilighetene er visstnok likeså. Vi vurderte jo å bo der vi og, men fant ut at det var viktigere for oss å bo i et nabolag som var livlig og urbant, enn å ha super-fancy leiligheter litt i utkanten på Manhattan. Vi ville jo veldig gjerne bo i Soho og er helt sikre på at vi har gjort riktig valg!

Selv om Silver Towers også ser fantastisk ut

På turen videre, fant vi en fantastisk matbutikk. Både Rikke og jeg har svakhet for matvarer, uansett hvor merkelig det måtte høres ut. Alt er jo nytt her og vi vil smake på absolutt alt. Vi kan begge gå i matbutikker i flere timer bare for å se på all den spennende maten.








Vi kjøpte et kakestykke hver oooooooog...

Ahh det reddet livet mitt å finne ekte Jarlsberg-ost, siden osten genrelt her smaker plastikk.

Kvelden ble brukt til pizza-delivery, Oscar-utdelingen på tv og Ben&Jerrys.

3 kommentarer:

  1. Jasså, ny blogg og greier? I didn't get the memo?

    SvarSlett
  2. Synes de derre jell-o greiene så gode ut, er de det? Og den frokostblandingen... NAM!

    Bra at dere spiste ben & jerrys!

    SvarSlett
  3. Siden jeg skal dit om et år lurer jeg litt på hvordan du synes det går sånn pengemessig? Har du handlet mye, og ca. hvor mye penger har du brukt, hvis det er lov til å spørre om det :p Vet at du ikke har vært der så lenge, men brukte du mye den første måneden?

    SvarSlett