Sider

mandag 21. februar 2011

Skuffen

De tre ukene vi har vært her, har Rikke og jeg kanskje spist sammenlagt 20-30 bokser med tunfisk. Vi elsker tunfisk! Men så har det seg slik at kjøkkenet vårt er kun utstyrt med de aller nødvendigste redskapene, bortsett fra når det kommer til bestikk. Bestikk har vi massevis av. Derfor ga vi blant annet bort 10 gafler og 10 kniver til naboene, som kun hadde 3 gafler og måtte spise (og forsåvidt sitte, siden de også kun har tre stoler) på skift. Men det er en annen historie (dere kan eventuelt lese mer på www.kenmarestreet.blogg.no). Historien jeg herved skal fortelle dreier seg om at vi ikke har hatt noen form for boksåpner, så vi har måttet bruke kniv siden vi alltid kjøper feil tunisk - altså bokser uten sånn åpner på. Rikke har blitt ekstremt god på å myrde tunfisklokket, sånn at tunfisken kan spises. Jeg har derimot syntes at det hele har vært et ork.

I går, rundt klokken 10:00 PM åpnet vi brått en skuff på kjøkkenet vårt. En skuff vi tydeligvis aldri har lagt merke til før.

Så ja, vi har visst både boksåpner, egg-deler, tepose-holder, hvitløkspresse, nøtteknekker, malekost, linjal, fyrstikker. Ja, egentlig det meste.

Herregud, sier jeg.

1 kommentar:

  1. Ha-ha - jeg ler hysterisk - typisk - hilsen mamma

    SvarSlett