Sider

lørdag 19. februar 2011

Haute Couture Fashion Week

I dag har vi jobbet på et såkalt "Haute Couture Fashion Week". Dette avholdes årlig på Waldorf Astoria, et vakkert hotell med mange stilige mennesker, filminspillinger og celebs. Ikke i dag da. Så bare kjedelige folk........

Lobbyen ser cirka sånn her ut

Sykt kleine bilder, for følte at det er så dust å dra opp kamera midt i businessmenn-himmelen/helvete. Uansett. Vi hadde god tid, så vi tok heisen opp i toppetasjen, bare for å smugtitte inn i suitene. Syke greier.

Så dro vi ned i ballroom 3, hvor visningene skulle være. Vakre lokaler og fulle kaos. De første timene hadde vi riktignok lite å gjøre, så ble mye venting. Vi ble plassert til å jobbe i front likevel, så jeg fikk en spot som jeg skulle lede mennesker til plassene sine fra. Var veldig lite arbeid, helt til jeg ble dratt inn backstage av en vilter dame med mic i ørene og walkie-talkie ganger tusen. Hun dro meg tvers gjennom backstage-helvete, med skrikende modeller, klær, make-up, mennesker. Jeg merket at dette er jeg... virkelig ikke vant til. Rett bak scenen ble jeg satt til å dampe noen bånd som skulle brukes til klærne på neste visning, sammen med to andre amerikanske fashion-studenter fra et annet sted i USA som jeg ikke husker navnet på. Jeg sto der, midt mellom 50 nakne modeller og kleshengere, og strøk silkebånd. Da tenkte jeg at livet har endret seg radikalt de siste ukene...

Visningene og klærne var så som så. Mange internasjonale designere og litt... merkelige klær, rett og slett. Men mye morsomme mennesker å se blant publikum. Mange raringer på front-row.


1 kommentar: